Fullt hus! - Besök från Uppsala

I helgen har vi haft besök från 'Grannarna' som vi kallar oss som bodde nära varandra under sista delen av studietiden. Det blir mycket påhitt på helgerna nu när vi flyttat vilket är superkul såklart! Här kommer en sammanfattning på hur helgen såg ut.

Fredag:

Anna kom till Linköping runt 14 på fredagseftermiddagen. Hon åkte tåg ner och de andra skulle komma med bil på lördagsmorgonen. Jag hade några timmar kvar att jobba när hon kom så vi satt i soffan med varsin dator. Ola hade sagt att han skulle komma hem tidigt och den här gången så höll han det faktiskt. Vi började med en tur till Coop och köpa middag till oss, frukost till hela gänget, kubb och en hel del snacks. Vi åt oss proppmätta till middag och sen gick vi ut och spelade kubb. Måste bara nämna den otroliga omgång jag hade när Ola gick in för att mata Zorro och jag och Anna spelade ensamma mot varandra. På två omgångar fick jag ner alla Annas kubb, sen tog det visserligen två omgångar till innan jag lyckades få ner kungen, att kasta mellan benen är inte min starka sida. Sen fick vi sällskap av några barn som bor i området som ville vara med så de fick vara med och spela sista omgången innan en hund kom in på innergården och det var väldigt mycket roligare att klappa den istället för att spela med oss.

Lördag:

Jag hade planer att gå upp en halvtimme innan Anna och Ola för att springa men var så otroligt trött när jag vaknade att det inte gick. Men jag gick ändå ut och sprang tillslut medan Ola och Anna handlade nybakat bröd och flyttade på bilen så att de som skulle komma ner kunde ställa bilen på gästparkeringen här. Vi åt frukost och spelade kort i väntan på att resten av grannarna som vi kallar dem skulle komma. När de äntligen kom så drog vi till stan, jag på min elsparkcykel, Nils och Filip på hyrd-elsparkcykel, Måns på sina inlines och resten med buss. Blev systemet och lunch på stan innan vi vände hem. Har alltid svårt att komma ihåg tidslinjen och i vilken ordning vi gjorde allt men vi spelade massa fotboll, testade Måns inlines (så såld på dem och taggad på att köpa egna!), spelade boule och kubb och sen blev det häng i soffan. Somnade kanske runt 2-3 tiden? Två på en extra 120 madrass, två i stora soffan, Anna själv i gästrummet på lilla soffan och jag och Ola i våran säng som vanligt.

Söndag:

Mådde ändå helt okej när jag vaknade på söndagen. Först vaknade jag vid halv åtta och trodde inte jag skulle kunna somna om för brukar inte kunna göra det när jag druckit kvällen innan men lyckades somna om och sen vaknade vi vid halv elva! Ola var dock helt otroligt trött och sov mest hela söndagen typ. Filip var taggad på att spela fotboll eller bada men det gick inte riktigt hem med resten av sällskapet, vi satt istället och kollade på Fotboll i soffan när Ola låg och sov och Anna och Albert spelade sällskapsspel. Besöket drog nån gång under dagen, minns inte exakt vilken tid. Anna skulle åka tåg hem men eftersom det blev ett avhopp från bilen så (efter massa trassel) lyckades Anna omboka tåget så hon kunde följa med i bilen istället. Jag och Ola låg i soffan och fortsatte kolla på serie. Vi har börjat kolla på '13 reasons why' igen, vi kollade på första säsongen när den kom ut och sen de första avsnitten på säsong två men tyckte den inte var så bra så vi slutade men nu har det kommit två säsonger till och vi har slut med saker att kolla på så det blev att hitta tillbaka till denna. Säsong två var ändå bättre än jag mindes den som.