Midsommar i skärgården

Det var hela tre år sen som jag och Ola firade midsommar i Sverige. Förra året var vi iväg till Spanien med Olas familj och året innan det så var vi i Asien. För tre år sen körde vi en tvåeventsdag då vi på förmiddagen var ute i Hummelsta och firade med Olas familj och sen på eftermiddagen åkte ut till ön i skärgården och åt middag. Det var även senaste gången jag var ute på ön så kände att om jag inte åker ut nu när alla är där och firar midsommar så kommer det säkert inte bli av i år heller...

Ola ville dock vara med och fira hans syster som fyllde år så han åkte till Hummelsta och jag tog mig till skärgården. Pappa och Helena har införskaffat sig en ny båt, planen var egentligen att de skulle vänta till nästa år då de ska minska antalet kor på gården och ha lite mer tid över. Den planen ändrades när Helena skadade foten och blev sittande i soffan med båtanonser, så kan det gå 😉

Jag åkte ut på torsdagseftermiddagen och stannade till söndagsmorgon så en riktig lång midsommarhelg blev det.

Fredagen bestod av midsommarlunch och som vanligt när man är på semester springer tiden iväg. Lunchen blev först klockan tre 😅

Kaffet tog vi på nya båten och slog rekord på antalet passagerare, 13 personer fick vi på!

Så mycket hundgos man har fått på en ö med fyra hundar, är ju underbart!

Middagen blev också försenad till halv elva 😅 Men lyxigt värre var det 😋 Efter sillunch med snaps och middag med vin som slutade vid halv ett så var många väldigt trötta. Men jag och Rikard höll igång och tog oss ett halvt varv runt ön (tar mycket längre tid än man kan tro!). Vi kom i säng vid soluppgången vid fyra.

Dagen efter mådde man som man förtjänar! Ett dopp i det 17 gradiga vattnet (Som termometern vid vattenytan påstod att det var) så piggnade hjärnan till sig lite. Sen åkte vi ut på en båttur för att äta lunch.

Många hamnar var fulla så precis när vi skulle ge upp och åka hem för korv med bröd istället så hittade vi en tom brygga med restaurang som precis skulle stänga. Vi fick beställa och åt gott, dock så beställde grabbarna varsin toast som visade sig vara den minsta rostbrödet med en kick skagenröra på 😂 Asså minen på dem när tallrikarna kom in var ju oslagbart, kunde inte sluta skratta 😂😂 Men de fick bidrag från oss alla, jag hade beställt en 180g hamburgare så orkade knappast äta hela ändå!

Sen blev det middag på kött från gården, den blev lite tidigare den dagen, kanske runt tio tiden 😅 På söndagen åkte jag och Jessica hem efter frukosten då jag hade presentation på måndag att förbereda, mer om den i senare inlägg!