Svärföräldrarna på besök

Gäster

I går morse vid strax innan tio anlände tåget från Västerås. Svärföräldrarna hade bokat resa ner hit i mars egentligen för att hälsa på Ola när han veckopendlade hit. Sen hände allt med viruset och Ola blev strandad i Uppsala. Men vi bestämde ju oss för att flytta ner hit istället så de bokade om sin hotellnatt till den här helgen istället. Vi hade ju inte be bästa vädret, har haft strålade sol i fyra dagar och igår skulle det såklart regna hela dagen. Men vi lyckades matcha de värsta ovädret till när vi satt inne och åt så det var inte helt hemskt.

Vi började morgonen med en lite promenad på stan för att sedan hamna på ett fik. Jag och Ola hade försökt fika där förut när jag var nere en helg men det var så fullt med människor och man satt så trångt och nära varandra så vi hoppade det. Nu var det mycket bättre, när vi kom dit till runt elva var vi helt ensamma där vilket gjorde det väldigt mysigt. Och ja jag dricker choklad och äter choklad till, när jag fikar är det choklad som gäller 🙈

Efter att gått en liten runda på stan och kommit fram till att vi är alldeles för mätta för att orka med en lunch så köpte vi snacks på Ica och tog bussen hemm. Visade runt dem i våran nya fina lägenhet, åt massa snacks, drack vin och spelade skipbo.

Vi bokade bord på Angry Bull och åt hamburgare. Alla var supernöjda, jag åt en Birdy burger med kyckling och den var supergod verkligen. Jag tog en P2 drink innan maten och Ewy tog en annan riktig semester drink (syns på bilden) som hon tyckte var alldeles för söt så vi bytte. Även fast det var en väldigt söt drink så tyckte jag den gick utmärkt till hamburgaren.

Vi fortsatte till de Klomp, en bar som var ganska dyr innan jag och Ola tog bussen hem. Helt slut somnade Ola i soffan medan jag skrev på blogginlägg. Zorro kom och gosade länge på oss men precis när man ska ta kort så har han gosat klart såklart.